Traditioner

Fastelavn - Vi slår katten af tønden fredagen før fastelavn. Børnene og personalet møder op udklædte.

Påske – I ugen før påske triller børnehavebørnene æg.

Amagerhus fødselsdag – Vi fejrer fødselsdagen i juni måned.

Sommerfest – Hvert år før sommerferie perioden, holder institutionen stuevis sommerfest for forældre, børn og ansatte.

Halloween – Vi fejrer Halloween den 31. oktober.

Julehygge – En dag i december afholder Amagerhus en julehyggeeftermiddag for børn og forælder.

Fødselsdage:
Når et barn fra børnehaven har fødselsdag, fejres det til ”Frugt” på de enkelte stuer, hvor vi synger fødselsdagssang og barnet kan dele lidt ”godt” ud. Nogle vælger også, at invitere børn og voksne fra stuen, med hjem til fødselsdag om formiddagen. Når et barn fra vuggestuen har fødselsdag, fejres det til ”Frugt” på de enkelte stuer, hvor vi synger
fødselsdagssang og barnet kan evt. dele lidt hjemmebagt ud. Det kunne evt være en hjemmebagt bolle med lidt glasur på.